torsdag 12 juni 2014

Golvlycka!

Nu har vi varit i huset några dagar och jag hade tänk att blogga under tiden men det var så krångligt att göra det från mobilen. Nu är vi i stan igen så nu åker datorn fram.
I förrgår var Felix en sväng till sitt snickeri i Olofsfors och då tog jag tag i att bryta bort plastmattan och masoniten på hallgolvet. Plastmattan var lätt att få bort men masoniten satt som berget och det tog ett tag innan jag lyckades bända upp en bit så att jag kunde fortsätta. I en skarv skymtade jag något vackert! jag blev ivrig att få bort den fula masoniten o se vad som fanns under. Mycket riktigt låg där ett suuperfint ljust mintgrönt trägolv. Hade jag inte vart ensam hade jag skrikit men nu bara log jag. Mitt mintgröna trägolv!! Har ju pratat om att jag vill ha just ett mintgrönt trägolv, och här ligger det nu framför mig. Lycka!
Senare när Felix var tillbaka var vi tvungna att se var som fanns under plastmattan i köket. Där hittade vi ett finfiiint brett trägolv som inte ens ser speciellt slitet ut. Dubbel golvlycka!

Sån härlig känsla att ta fram det fina och ta bort det fula.
Hallen med det "nya" golvet

Nöjd tjej som tar bort masonitspik från sitt fina köksgolv. Det här här lilla gången från köket till vardagsrummet, till höger är skafferiet.
Det har hänt en hel del annat kul i huset under dagarna men det tar vi i ett annat inlägg. 

Hej så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar